زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 6:34 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 54
نویسنده پیام
tarane آفلاین



ارسال‌ها : 227
عضویت: 15 /9 /1391
محل زندگی: مشهد مقدس
تشکر شده : 1
چگونه به safe modeبرویم؟
گاهی وقتا شاید براتون پیش اومده باشه که یه برنامه ی خاصی رو نصب کرده باشین و بعد از ری استارت سیستم، دیگه ویندوزتون بالا نمیاد که نمیاد!؛ اگه یه کاربر مبتدی باشین حتماً خیلی سریع به فکر تعویض ویندوز میفتین! اما بهتره بدونین راههای ساده تری هم برای جون بخشیدن به ویندوزتون وجود داره و اون هم کمک گرفتن از Safe Mode هستش!

بعضی وقتام برای نصب کرک برخی نرم افزارها(مثلاً کرک همین نود 32 ورژن 5) ازتون خواسته میشه تا به Safe Mode برین و اونجا کار فعالسازی ویندوز رو انجام بدین...

موردهای دیگه ای هم هست که ممکنه شما نیاز به Safe Mode داشته باشین مثلاً تنظیمات کارت گرافیک رو دستکاری می کنین و دیگه صفحه نمایشتون چیزی رو نشون نمیده، در این حالت هم Safe Mode میتونه بدادتون برسه؛


اما Safe Mode چیست و چجوری میشه بهش دسترسی پیدا کرد؟؟


به بیان ساده: Safe Mode حالتی است که در آن سیستم با کمترین قابلیت های ممکن (و فقط برای رفع مشکلات) فعال شود.

برای دسترسی به این قسمت هم دو راه وجود داره :






راه اول اینه که شما بعد از ری استارت سیستم به محض آغاز بالا آمدن کامپیوتر چند مرتبه کلید F8 را بفشارید تا منویی که در آن گزینه Safe Mode به چشم میخورد ظاهر شود(در برخی موارد هم با استفاده از کلید Ctrl میتوان به Safe Mode دسترسی پیدا کرد).

--------------------------------------------------------------------------------

راه دومی هم هست که گرچه ساده تر بنظر میرسه اما باید حواستون جمع باشه تا هوس دستکاری سایر گزینه های موجود در این بخش به سرتون نزنه وگرنه ممکنه با یک فاجعه روبرو بشین!!!
برای اینکار در منوی استارت ویندوزتون به قسمت Run بروید(میتونید هم بجای اینکار از کلید های ترکیبی Winkey+R استفاده کنید). حالا در خط فرمان Run تایپ کنید msconfig و بر روی OK کلیک کنید؛ در پنجره باز شده زبانه Boot را انتخاب کنید و فقط و فقط تیک Safe Boot را بزنید و OK ! پس از ریستارت سیستم مشاهده خواهید کرد که ویندوز در حالت Safe Mode بالا میاد... توجه داشته باشین که برای اینکه دوباره ویندوز در حالت عادی خودش بالا بیاد می بایست مراحل قبلی را رفته و تیک Safe boot را بردارید!!


پنجشنبه 16 آذر 1391 - 10:25
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | چگونه به safe modeبرویم؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS